Vicky Cristina Barcelona

"ölümsüzlüğe yapıtlarımla değil, gerçekten ölmeyerek ulaşmak istiyorum" diyen komik adam Woody Allen'ın olduğunu bilmeden izlediğim "Vicky Cristina Barcelona" güzel bir İspanyol mimarisini gözler önüne seren keyifli bir 1.5 saatlik Rebecca Hall, Scarlett Johansson and Javier Bardem  filmi... Penelope Cruz da sonlara doğru işin güzel çeşnisi oluyor...

filmi izleyince; kadınların gerçekten de ne istediklerini bazen (hatta çoğu zaman) kendilerinin bile bilmekte zorlandıklarını tekrar tekrar düşünüyor insan...

aşk, sadakat, romantizm, cinsellik, ispanyol erkekleri ve evlilik üzerine kafa karıştırıcı virajlar ve sonuçlar paradoksunu izlerken keyifli anlar da yaşıyorsunuz(!)..

ya bu piyango bana da vurursa diye düşünmeden seyretmek lâzım :)




 film ile ilgili IMDB bilgileri burada >imdb info


woody allen'ın filmin çekimi esnasında tuttuğu daha sonra new york times'ta yayınlanan sabah gazetesi haberi de aşağıda: 
 
-2 ocak: işim zor-
"barselona'da bir film çekme teklifi aldım. dikkatli olmam şart. ispanya güneşli memleket, şu benim çillerim ise canıma okuyor. verdikleri para da öyle ahım şahım bir şey değil ha. menajerimin yaptığı anlaşmaya göre film 400 milyon dolardan fazla yaparsa gişede, paranın yüzde 1'inin onda birini bana vereceklermiş. nasıl bu işin altından kalkacağımı hiç bilmiyorum, postadan siparişle ceset mumyalama işi yapan hackensack'lı iki musevi'nin hikâyesiymiş bu, bakalım nasıl adam edeceğiz."

-5 mart: ekiple tanıştım-
"javier bardem ve penelope cruz'la tanıştım. penelope hayal ettiğimden daha çekici ve şehvetli çıktı. daha ilk görüşmede ateş bastı beni. bardem dahi bir çocuk, anladık ama ona yol göstermem gerekiyor."

-2 nisan: scarlett ve ben-
"scarlett johansson'a rol teklif ettim. teklifi kabul etmeden evvel, önce menajerinden sonra da çok yakın olduğunu söylediği annesinden onay alması gerektiğini söyledi. ardından da menajerinin annesi evet demeliymiş. biz daha anlaşamadan menajerini değiştirdi. böylece anneler de değişti. tamam yetenekli kız ama ele avuca sığmıyor ki."

-1 haziran: otelimiz süper-
"barselona'ya geldim. kaldığımız yer birinci sınıf. otel gelecek yıl gerekli yatırımı yapıp suya kavuşunca yarım yıldızlı olacakmış, öyle dediler."

-26 haziran: ben bir dâhiyim-
"gaudi'nin başyapıtı olan la sagrada familia'da çekim yaptık. bu müthiş ispanyol mimarla pek çok ortak noktamız olduğunu düşünüyorum. ikimiz de gelenekleri yıkıyoruz: gaudi muhteşem tasarımlarıyla yapıyor bunu, ben ise duşa girerken ıstakoz desenli bir önlük takarak."

-30 haziran: javier'i kıracağıma-
"çekimler gayet iyi görünüyor. javier tutturdu, binlerce figüranın ve dev ufo'ların olacağı 'marslılar dünyayı işgal ediyor' sahnesi çekelim diye. sırf çocuğu mutlu etmek için yarın bu sahneyi çekeceğim, sonra kurgu odasında atarım."

-15 temmuz: oscar yetmez-
"bir defa daha sevişme sahnelerinde javier'e yardım etmek zorunda kaldım. sahnede önce penelope cruz'u kavraması sonra kıyafetlerini parçalaması ardından da onu yatak odasına sürüklemesi gerekiyor. oscar vermişler buna ama iş sevişmeye gelince tık yok herifte. penelope'yi tutup tek hamlede elbisesini yırttım. bende şans mı var ama, kızcağız kostümünü giymeden yırtmışım elbisesini, yani kendi elbisesi gitmiş. epey de pahalı ha."

-3 ağustos: setin yıldızıyım-
"ne yapalım, bu işler böyle: yönetmen dediğin hem hoca hem ruh doktoru hem baba figürü hem de yaşam gurusu olmalı. eee o zaman haftalar geçtikçe hem scarlett'in hem de penelope'nin bana vurulmasına niye şaşırayımş kadınların yüreği ne kadar da kırılgan... zavallı javiercik de kıskanan bakışlarıyla bizi seyrediyor ama kızların ikisinin gözleri hep bende... her sabah yıkanmış, kokuları sürmüş halde sete geliyorum ve scarlett ile penelope arasında korkunç kıskançlıklar baş gösteriyor. işle aşkı karıştırmam, hiçbir zaman bu hataya düşmedim ancak filmi bitirebilmemiz için gerekirse arzularımın peşinden de giderim. penelope'yle çarşamba ve cuma günleri takılırız, scarlett'i tatmin etme işini de salı ve perşembe günleri üstlenirim. rebecca kızım da kasıklarına adımı dövmeyle yazdıracaktı, tam zamanında durdurdum. onunla artık pazartesi günleri ilgileneceğim. şimdi karar verdim, çekimler bitince kızlarla konuşacağım. belki eski kriz günlerinde olduğu gibi, ihtiyaçlarını kuponla karşılayacakları bir sistem kurabiliriz."

-20 ağustos: üçlü seviştik-
"aynı anda hem scarlett hem de penelope'yle seviştim, amacım mutluluklarının sürmesiydi. bu üçlü sevişmeden sonra filmin finali için harika bir fikir geldi aklıma. rebecca biz sevişirken sürekli kapıyı tırmalıyordu, aldım içeri... ama bu ispanyolların yatakları dört kişiyi alacak kadar büyük değil ki. o yatağa çıkınca ben aşağıya düştüm."

-25 ağustos: ve final-
"çekimlerin son günü. veda partisi hüzünlüydü. scarlett'le slow dans yaptık. ayak parmağını kırmışım kızın. ama benim hatam değil ki. üzerime bütün gücüyle bastırınca ben de ayağına basmışım işte. penelope ve javier bir daha benimle çalışmaya can atıyor. bir senaryo daha uydurmayı becerirsem kendilerini bulacağımı söyledim. rebecca'yla veda içkisi içtik, duygusal bir andı. ekipteki herkes paralarını birleştirmiş, bana tükenmez kalem almışlar. filmin adını vicky cristina barcelona koymaya karar verdim. stüdyodaki yöneticiler gün be gün seyrettiler çekimleri. filmin her bir karesine bayılmışlar. eserimin prömiyerinin cüzamlıların yaşadığı bir yerde yapılacağı söylenmekte. maalesef zirveye çıkınca insan benim gibi yapayalnız kalıveriyor işte."

(kaynak)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...