Model'in Gençlere Kötü Örnek Olması

 Bir mail grubunda dolaşan bir mailin çok sevdiğim bir yakınım tarafından bana ulaştırılması ile haberdar olduğum bir mail paylaşımından bahsedeceğim...  *


Cihan durumu güzel özetlemiş aslında, hepsi Tim Burton yüzünden... :)

gruba düşen maili ve buna cevaben bahsi geçen yakınımın verdiği cevabı yazıyorum...

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------
Saygıdeger kurum yetkilileri,

Sevgili arkadaslarım,
 
    Sizleri Rtük kurumunu aramanızı rica etmek icin bu maili gonderiyorum. Grup "MODEL" isimli müzik grubunun "PEMBE MEZARLIK" isimli şarkısının sözlerini şikayet etmemiz gerektigini dusunuyorum. Sarkının sozlerinin degistirilmesi bence yeterli degil cunki melodi ile sozler beyinlere birlikte işledigi icin melodiyi dinlemeleri de eski sozleri hatırlatacaktır.
 
 
Tenin sinmiş yastığıma,
Dün gece terk etmeden önce.
İçimde bıraktığın acıyla,
Kokunla uyudum bu gece.

Pembe bir mezarlık gördüm rüyamda,
Aşık cesetler şekerden tabutta,
Gezinirken ciğerim doldu bir anda,
Çürük çilek kokusuyla.

Kalbi atan ölü bedenlerdi hepsi.
Hepsinin başında birer ölüm perisi.
Soluk birer pembe gül kokluyorlar,
Karanlıkta.

Affet bu gece ölmek istedim.
Pembe bir mezarlık olmak istedim.
Karanlığı elimle bölmek istedim.
Seni çok özledim.

Çok istedim bu gece kendimi asmak.
Ellerimle kendi mezarımı kazmak.
Elimden gelen oturup evimde,
Sana şarkılar yazmak.

 
 Gençlere ve herkese kötü fikir verebilecegi düsüncesindeyim. Ben Rtük kurumunu aradim, telefonla sikayette bulundum ve şarkının acilen yasaklanması ve yayınlanmaması gerektigini bildirdim. Sadece 2 dakikanızı alır bu telefon, hemen kayda alıyorlar..


Cevap:

Sayın Yetkili;

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim ve kesinlikle kişisel bir tartışma başlatmak niyetinde değilim ama yine de bu girişiminizle bana, Zeki Alasya ve Metin Akpınar'ın seneler önce yapmış olduğu Yasaklar oyunundaki 23 Nisan'da söylenecek Minik Kelebek şarkısının nasıl sansürden geçirildiği konusunu hatırlattınız. Yine benzetme olması açısından Beatles grubunun İngiliz tutucuları arasında, parça sözlerinin ve türünün gençlere yanlış fikirler verdiği düşüncesinden nasıl bir korku yarattığı örneği ile karşı karşıyayız ya da Rolling Stones solisti Mick Jagger'ın (I Can't Get No) Satisfaction parçasının, cinsel içeriği akıllara getirdiğinden dolayı zararlı olarak düşünülmesi. Bu örnekleri yakın tarihimize bakarak fazlası ile verebiliriz sanırım.

Düşüncelerinizde haklı olabilirsiniz, şarkı bütününde size göre yanlış mesajlar veriliyor olabilir veya başka kendinize göre haklı sebepler verebilirsiniz ama bir sanatçının vermiş olduğu emek ve eser üzerinde yasaklama yaptırmaya çalışmanızı haklı gösteremezsiniz. Benzer örnekleri başka şarkılarda da verebilirsiniz, başka eserlerde de (illa ki müzik olmayabilir, kitap, tiyatro, bilgisayar oyunu, sinema v.b) verebilirsiniz. Bu eserler içinde yer alan ve bizlere her yanlış gelen düşünceyi yasaklatmaya çalışıyor muyuz? O zaman her bize (ki bu bize kavramı çok geniştir ve değişik kültürden, değişik eğitimlerden gelen bir çok kişiyi kapsamaktadır) yanlış gelen şeyi yasaklatalım anlamı çıkmıyor mu? Benim asıl değinmek istediğim nokta ise; çocuklarımızın özgün bir ortamda yetiştirildiğini düşündüğümüz okulumuzda, bu düşünce yapısını mı yerleştirelim?





Bana göre doğru olan, bu şarkı sözlerini yanlış anlayabileceğini düşündüğünüz kişiler ile iletişim kurarak onlara kendi düşüncelerinizi anlatmak. Ama siz hadi yasaklatalım yolunu seçmişsiniz ve benim yanlış anlamama sebep oldu. Önceden belirttiğim gibi bir tartışma yaratmak için yazmadım, kendi düşüncelerimi paylaştım, umarım hoş görülür. Ayrıca Model grubunun Diğer Masallar adlı ilk albümünde çıkarmış olduğu bütün parçaları dinlemiş biri olarak, müzikalite açısından bakıldığında, bu parçanın günümüzdeki kısırlaşmış Türk pop/rock (asıl müzik türü alternatif rock olmalı) müziğine bir alternatif getirdiği düşüncesinde olduğumu bildirmek isterim. Bu görüşüm de Model grubunun Pembe Mezarlık isimli şikayete konu olan parçasını da içeren ilk albüm satışlarının yüksekliği ile desteklenmekte.

Saygılarımla...

*(tarafların isimlerini gizli tuttum, beyan etme gereği görmüyorum)

2 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...